Сексът и фирмените партита – да се отдадем или да се предадем?

Била съм на фирмени партита. На най-различни фирмени партита – на не толкова „фирмени”, и на много ФИРМЕНИ! Най-интересното в тези уникални събития е, че всички отиват така сякаш отиват на работа, а си тръгват всеки по своя си собствен начин. Един попреплитайки крака към дома, втори – хванал пътя към бара, а трети – хванал през кръста колежката. И тук си идваме на думата. Само да уточня още веднъж, че говорим за думата от гледната точка на колежката.

Основните проблеми на фирменото парти

Проблемът с пиенето е ясен – на фирмено парти не бива. С яденето е по-допустимо, въпреки че пак не бива да се прекалява, защото после излизат едни снимки, много, ама много далеч от естетиката. С танците – пак същото, придържаме се към приличието. Какво да правим обаче със сексуалното желание? В края на краищата – него не го демонстрираме открито нито на фирмени партита, нито къде да е другаде. Крием го поне дотогава, докато не останем насаме с ответната персона. И ако повечето от колегите, събрани на партито са излезли с подобна мисъл, скрита в главата, какъв е проблемът да се отдадем на плътска страст в една вечер, в която целта е ясна – излезли сме за забавление. В крайна сметка, ако презумпцията е, че сме се събрали за забавление и ако не бива да се прекалява с пиене и ядене, то какво друго забавно остава, освен сексът?

Другият факт, който ни улеснява в осъществяването на въпросната цел е, че сме излезли с познати хора. Няма опасност да попаднем на психопати, мошеници или изнасилвачи. Ванката от офиса го знаем, знаем го как мирише, знаем дори и как си пие кафето сутрин. Пие три в едно впрочем, но не това е важното. Важното е дали да му легнем, ако ни се иска?

Тук идва третата бариера в ума – ами иска ни се. Затова сме и направили прическата, грима, маникюра и сме обули чорапите със силиконов ръб, а не офис-чорапогащите. Затова деколтето крещи: „Вземи ме!”, затова погледът е палав. Следва четвъртата бариера – да посмеем да покажем желанието си недвусмислено. Иначе чакайки да ни се усмихне сексуалното късметче, може и доникъде да не я докараме. Отиваме към Ванката (ясно ви е вече, че това е изборът на вечерта) и му се навираме в ръцете, ама буквално му се навираме, защото нали уточнихме че става дума не за намек, а за ясно и точно заявяване на сексуален интерес. Ванката се държи любезно, усмихва се, обаче нещо не поддава съвсем. Шепнем му на ушенце, че май никак няма да е лоша идеята след партито да ни дойде на гости и да разгледа библиотеката ни с нови заглавия и т. н. и т. н…

С две думи пускаме в ход целия наличен женски арсенал от непочтени оръжия. Отсреща – бетон! И понеже трябва да се излезе от ситуацията с чест – продължаваме с приятелски тон, обръщаме всичко на майтап и в крайна сметка замъкваме горкия колега на по питие, за да довършим в най-близкия бар. Там вече ситуацията намира своето обяснение, което ние за щастие прозираме зад думите на Ванката, защото както си спомняте от по-горе, съобразно добрия тон на офис-парти не сме пили прекалено и сме достатъчно трезви, за да разбираме. И ето обяснението – мъжете никак, ама никак не обичали агресивните жени! Можело, ама не и от страна на близките познати, в частност – от страна на колежките. Иначе можело да се случи, обаче на морето, или нещо подобно, когато и те (мъжете) не са много на себе си.

Запаметяваме ние файла с информация и си правим изводите за другото фирмено парти:

  • Първо – това със забавлението на фирмено парти го забрави – ако искаш да запазиш достойнство и авторитет – това събитие си е като допълнителна работа.
  • Второ – ако се търси партньор за еднократен секс – пак не го търси там. По-добре опитай в нощните барове, въпреки че вероятността да попаднеш на някой в кондиция и добра форма за креватни забавления, също клони към невъзможност.
  • И трето – това със секса на работа го остави на съдбата. Защото се случва – много сполучливи връзки започват на работното място, създават се семейства, деца се раждат и прочие. Само че за тая работа трябват двама, и то двама, които не се свалят от немай къде точно на фирменото парти.

С мама на шопинг

Виждаме ги всеки ден. Майките, помъкнали вече не в количка, а за ръчичка пораснало детенце. Те методично обикалят молове и по-малки магазини, в стремеж да убият времето, предназначено за разходка. И докато едната част от картинката, а именно майките (всяка различно, според темперамента си) повече устремено или по-скоро лениво атакуват щандовете и стелажите с дрехи и аксесоари, то децата (и те различно според темперамента и възпитанието си) мълчаливо се влачат или съответно шумно не слушат.

Тези дечица, които се влачат, обикновено минават незабелязани в суматохата. Тези, които не слушат обаче най-често агресивно и безпрекословно – съвсем по детски приковават вниманието на продавачки и клиенти. Онзи ден например наблюдавах следната сцена.

За едни преоценени дрехи

Майката като обуначена се ровеше в разхвърлян куп преоценени дрехи. Знаете ги тези купчини, изсипани в кашон, в който благосклонно са те оставили да се дупиш под презрителния поглед на магазинерката, който те изпива и сякаш ти крещи безмълвно: „Ауууу, колко си го закъсала, миличка, нормалните ми клиентки от кога чакат най-новата колекция…” Та, ровеше се майката подобно на клошар, напипал златна жила в контейнер, докато детенцето (момиченце) ужасно скучаеше.

На нея по принцип й беше заповядано да седне на стол и да чака, но изобщо не й се седеше мирно.

Така че предприе действия. Смъкна се, набързо проучи обстановката и започна „да шета” из магазинчето. Продавачката я поизгледа (ах, тия погледи на продавачките, понякога те са вкаменяващи като на горгоната Медуза), поизгледа я и реши, че на този етап не пречи. Реши да обърне внимание на майката, която явно беше в достатъчно зомбирано състояние, че да осъществи покупка. И в този момент момиченцето започна да пречи. Започна да мрънка, да дърпа майка си и след като нито тя, нито търговката му обърнаха внимание, вдълбочени в разговор за качеството на дрехите, детето започна да пипа разни неща.

Нищо особено, но в този момент дуото – продавачката, която вече виждаше в него враг, който може да бойкотира осъществяването на сделка и майката, която и без това си беше изнервена се насочиха върху малката главица и започнаха да викат. То естествено се сгуши в себе си и ревна. Последва още малко „възпитание” – индивидуално от страна на майката, след което тя се върна с още повече настървение при стоките и вниманието на продавачката. Никаква грижа за детето.

Детето скучаеше

Никоя от двете не се замисли повече за детето. А в неговите очи се четеше следното: „Когато порасна и аз ще пазарувам. Като мама. Защото, когато тя купува, всички са любезни с нея и я харесват. А когато аз се заиграя с нещо, ми се карат.

Не знам дали повечето от родителите знаят, че именно играта е начинът децата да се социализират и да придобиват жизнен опит. Тя не е лошо нещо, напротив. В един момент от живота е дори единствен метод за социално учене.

А пазаруването на модни дрешки е просто необходимост, то в никакъв случай не е жизненоважна, а още по-малко полезна от гледна точка на добиването на ранен житейски опит дейност. Само че дали това си го мислят и един процент от майките, помъкнали децата по магазините за мода, вместо по магазините за играчки.

Ужас, бримка! (или опит за портрет на дамите със скъсани чорапи)

Правилата на бон-тона са безпрекословни – еднадама е истинска дама, само когато е с чорапи. Голите крака не се препоръчват нито на работното място, нито по време на среща, а на вечерно или официално събитие са си направо проява на лош вкус. И да се разберем – понятието дама няма нищо общо с понятието „модна икона”. Те, модните икони могат да си позволят малко лош вкус, но една истинска дама – никога. Истинската дама е като принцесата и граховото зърно – ценителят я разпознава навсякъде и сред всички. И така – да се върнем на чорапите, или по-често ползваните чорапогащници (…впрочем чорапогащник е отвратителна дума, но това е тема на друг разговор).

Истинската дама е обута целогодишно!

Тя само сменя плътността на чорапите през сезоните. Тъничките лете, средно дебелите – пролет и есен, а по-дебелите са естествено за през зимата. Оставяме настрани още една изключително важна тема – финансовата, защото за купуването на тия чорапи понякога почти се разоряваме, и се спираме на основната – какво правим, когато това иначе прелестно произведение на модния гений, а именно – чорапите, не издържат на срещата си с по-твърд предмет от външната среда и по крака ни плъзне отначало лекичка, а впоследствие все по-шокираща БРИМКА!

За сведение на мъжката половина на човечеството – бримките имат ужасяващия стереотип да се удължават и разширяват с напредването нагоре или надолу по крака. При това според току-що измисления от мен нов Закон за всеобщата гадост – винаги се разпространяват към по-видимата част.

Говорила съм с доста жени по темата. Почти мога да им създам психопрофил според това как реагират на създадената форсмажорна ситуация.

Един резервен чифт в чантата

Естествено има такива, които са суперпредвидливи (мога да ги нарека и супер-дами). Те никога няма да изпаднат в конфуз, защото неизменно имат резервен чифт в чантата. Мъже, не се учудвайте на тежестта на една дамска чанта – там с абсолютна сигурност можете да намерите най-необичайни предмети. Друг път ще поговорим и за способността на една жена да оцелее извън дома в продължение на поне три дни само с помощта на дамската си чанта. Връщаме се към типовете дами, според реакциите срещу (почти) невидимия враг – бримката. Втори тип дами (не-толкова-супер-дами) реагират по сходен начин, но нямат резервен чифт под ръка, а намират начин да отскочат до най-близкия магазин и да си купят.

» Разширени вени – мнения, препоръки, лечение

Слава на търговеца, вече чорапогащници могат да се намерят и в кварталния супермаркет (обикновено около перилните препарати и принадлежностите за бръснене). Така те също успяват да се справят с относително приличие в ситуацията. Третият тип жени, на който съм се натъквала вади невъзмутимо от чантата си лак за нокти или лепило (в зависимост от това дали е повече фешън или повече бизнес-стил дама), отправя се към дамската тоалетна и залепя това чудовище, което заплашва да компрометира външния им вид. Само да направим уговорката, че този третият подход върви само тогава, когато бримката още не е изпълзяла издайнически на видно място. Иначе смисъл няма. И последният тип борци с бримки, тип, към който съвсем честно да си призная се числя и аз, въобще не мислят. Те не се колебаят да свалят чорапите и да ги запратят в коша. Вярно че с това действие автоматично изпадат от класацията на супер-изисканите-дами, но пък попадат в с.другата класация – на крайно-прозорливите-жени, защото нали се сещате, че под сваления чорап, кракът трябва да е в перфектно състояние, така че да може да се демонстрира гордо и смело, дори и на голо… Е, кой сега е № 1?

cancerinfo.bg – осъзнатата онкологична общност

cancerinfo.bg е информационен портал на доброволното и независимо сдружение на лекарите и сътрудниците в екипа на отделението по Медицинска онкология в КОЦ „Пловдив“. Представяме проекта, който има амбицията да разкаже пред пациентите за новото разбиране за онкологичните заболявания, нов информиран подход в лечението и стремеж към високо качество на живот.

Какво представлява „Осъзнатата онкологична общност“?

„Осъзнатата онкологична общност“ е доброволно и независимо сдружение на лекарите и сътрудниците в екипа на отделението по Медицинска онкология в Комплексен онкологичен център „Пловдив“ ЕООД. Част от тях са специалисти по медицинска онкология, друга са специализанти по медицинска онкология. Нашата цел е да разкажем за новото разбиране на рака от научна гледна точка, да предложим интегриран, холистичен подход в българската онкологична практика и грижа в лечението на онкологичните пациенти, всеки пациент да получи адекватно и съобразено с най-съвременните препоръки на международните онкологични организации за иновативно диагностициране лечение, достъп до навременна медицинска грижа и здравна информация, с което да се увеличи удовлетвореността от лечебния процес и като крайна и най-висша цел – да се повиши качеството на живот на българския онкоболен и неговите близки. Също така да се направи превенция на здравите родственици, профилактични прегледи, генетични изследвания и т.н.

Как се роди идеята за сайта с пълна информация за рака? Как е организиран този сайт, какви са неговите предимства, за кого е полезен?

До този момент липсва дигитална информационна платформа, която да покрие нуждата от единна, актуална и компетентна информация, свързана с онкологичните заболявания. Платформата е cancerinfo.bg и ще бъде насочена към пациентите и техните близки. Тя ще бъде на достъпен език по въпросите на диагностика, лечение и режим в хода на лечебния процес и след това. Другите направления са материали за общопрактикуващите лекари и специализанти относно новостите в онкологията и иновативната диагностика, профилактични прегледи, иновативно лечение, справяне с нежелани реакции от различните класове онколекарствено лечение. Ще има материали за менажиране на странични реакции от онкотерапията към неонкологични специалисти и специализанти, които са част от екипа.

Накрая ще надграждаме актуална информация за новости в медицинската онкология, насочена към медицинските онколози и специализанти, към фармацевти, специалисти по здравни грижи, студенти по медицина, психолози и цялата общественост.

Информацията за всяка от групите ще бъде съобразена с техните нужди и ниво на познание. Предимството на сайта е, че ще бъде цялостен дигитален учебник по темата, който непрекъснато ще се развива и дообогатява. Засега е най-полезен за пациентите и техните близки. За съжаление, информацията в социалните мрежи е недостоверна в 30% според различни анализи, а в 40% е доказано вредна. Това е разликата с нашия сайт.

Как сайтът може да помогне на пациенти, които вярват и се лекуват по интернет? Как може да помогне на тези, които не вярват на интернет?

Сайтът предоставя информация на пациентите за рака като заболяване, за различните диагнози, за процеса на поставяне на диагнозата, за различните възможности за лечение, за налични клинични проучвания. Има осигурен достъп до полезна информация относно навигиране в болницата – документи, прием, престой, възможни странични реакции от лечението и начин за справяне с тях, ще има специализирани секции за здравословен стил на живот, хигиена на ума, хигиена на психиката и много други. Всеки, който може да мисли правилно и критично, ще може да открие нови и полезни съвети. Който не вярва, ще остане необразован и по-малко готов за това, което предстои.

Какви са възможностите за профилактика на рака, които разглеждате?

Профилактичните прегледи са първични, вторични и третични. За различните локализации са различни, специфични, включват различни изследвания в различни възрастови групи. До провеждане на национални скринингови програми това ще е приоритет на отделния човек, особено ако е фамилно обременен, на личните лекари и на специалистите медици и онколозите.

Лечимо заболяване ли е ракът?

Ако човек повиши своята обща и здравна култура и прилага наученото, има шанс с 40% да намали индивидуалния си риск от рак.

  • При провеждане на периодични профилактични прегледи има възможност да се открие навреме ракът в ранен стадий, когато той може да бъде лекуван и излекуван най-добре.
  • При по-напредналите стадии също може да се удължи животът и да се запази качеството на живот при болшинството локализации и пациенти благодарение на прогреса в онкологията.

По какъв начин давате сили на пациентите си да се преборят с рака, да преминат лъче- и химиотерапията?

Много е важно да имаш медицинска онкологична експертиза, но да имаш желание истински да помогнеш на пациента и близките е човешка компетентност. Когато те разберат и усетят това, се изгражда доверие, спада тревожността, изчезва шокът. Мозъкът е спокоен и може да проумее какво предстои, кой хигиенно-двигателен режим е най-подходящ, кои вредни навици ще замени със здравословни. Когато пациентът активно започне промяната в правилна посока, тогава и комплексното иновативно лечение дава много по-пълен резултат. Образовайки ги, знанието им дава сили да се справят по-добре и за много по-дълго във времето, да постигнат удовлетвореност и добро качество на живот, обусловено от здравето.

Полезни линкове:

» Профил на д-р Антоанета Томова в Справочника на framar.bg

» Актуални здравни новини за заболяването рак